Χτες το πρωί με πήρε τηλέφωνο μια φίλη που της είχα κάνει δώρο μισό κιλό μέλι καστανιάς( το περίσσευμα δηλαδή από την βραδιά γευσιγνωσίας το καλοκαίρι του 2011 στον πλατανιά Χανίων) . το δοκίμασε λοιπόν με την σειρά της μια φίλη της και ξετρελαμένη από την γεύση του και το άρωμα του, έψαχνε απελπισμένα να βρει να αγοράσει για το σπίτι της! Δυστυχώς τζάμπα έψαχνε σε σουπερ μάρκετ και λοιπά καταστήματα! Ο λόγος? Δυστυχώς σχεδόν όλα τα μέλια τα ανακατώνουν και τα διώχνουν στον έμπορο ή σαν θυμαρίσια! Ούτος ή άλλος το καστανομελο βγαίνει σε μικρή ποσότητα όπως και πολλά αλλά μέλια και το ποσοστό αυτών στο θυμαρίσιο μέλι είναι αμελητέο και δεν επηρεάζουν το άρωμα του θυμαρίσιου!
Εγώ επανέρχομαι σε παλαιότερη μου ανάρτηση που έλεγα ότι δεν γνωρίζουμε εμείς οι ντόπιοι τι μέλια παράγουμε στον ίδιο μας τον τόπο! Λες και δεν υπάρχουν άλλα βότανα…. ούτε ίχνος από άλλο λουλούδι παρά μόνο το θυμάρι! Βέβαια χάσαμε και εμείς λίγο την μπάλα και εννοώ τους παραγωγούς γιατί στον βωμό του χρήματος
(δηλαδή του κέρδους μας) αμελήσαμε τον ρομαντισμό μας για το μέλι!
Θα ήθελα να αναρτήσω ένα άρθρο του φίλου μου του Γιώργου Κώνστα δημοσιογράφου που το βρήκα στο blog του http://chania-reporter.blogspot.com/2011_09_01_archive.html
Αναφέρεται γενικά στα τοπικά προϊόντα και δείχνει πόσο ελλιπείς είναι η διαφήμιση αλλά και ο τρόπος να βρεις τοπικά προϊόντα !!!! δυστυχώς τα ξενοδοχεία , οι καφετέριες , τα εστιατόρια δεν προτιμούν τα τοπικά αλλά διαλέγουν επώνυμα διαφημιζόμενα προϊόντα και κατά κύριων λόγο την χαμηλή τιμή αγοράς! Που θα μπορούσαμε να κάνουμε ανέξοδη διαφήμιση σε τόσα εκατομμύρια επισκέπτες έλληνες και ξένους που επισκέπτονται τους τόπους μας χειμώνα καλοκαίρι . και το σπουδαιότερο θα έμεναν τα λευτα στον τόπο μας και όχι να φεύγει σαν συνάλλαγμα στο εξωτερικό και να κάνουμε τους ξένους μάγκες με το δικό μας ιδρώτα!
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ
Δυσέρευτα τα τοπικά προϊόντα
Περιορισμένη παρουσία των τοπικών προϊοντων σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ διαπιστώνουν οι ξένοι επισκέπτες των Χανίων, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν σε ερωτηματολόγιο της εταιρείας δημοσκοπήσεων Cretan Polls. Η δημοσκόπηση έγινε στα πλαίσια του φεστιβάλ "Τουρισμός, Γη, Πολιτισμός" στο χρονικό διάστημα 26-31 Αυγούστου, και τα αποτελέσματα της κρίνονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και θα πρέπει να μελετηθούν από τους τοπικούς φορείς. Παρότι οι τουρίστες δοκίμασαν τα τοπικά προϊόντα που προσφέρθηκαν στο φεστιβάλ ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εξ' αυτών δεν τα συνάντησε ούτε στο ξενοδοχείο, ούτε στο εστιατόριο, ούτε στα καφέ που επισκέφθηκε,ε νώ μόνο στα super markets διαπιστώνεται μια καλύτερη παρουσία τους!
" Από τη στιγμή που οι επισκέπτες έμειναν ικανοποιημένοι από τα τοπικά προϊόντα που συνάντησαν στο φεστιβάλ θα πρέπει αυτά να βρίσκονται παντού. Oι τουρίστες καλοδέχθηκαν τα τοπικά προϊόντα και έχουν θετική άποψη για αυτά αλλά δεν τα συνάντησαν σε πολλά από τα μέρη όπου βρέθηκαν" ανάφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δημοσκοπήσεων που πρόσφερε αμμισθή την έρευνα της στον Δήμο Πλατανιά.
"Πιστεύουμε ότι μέσω της σκιαγράφισης και των προοπτικών που αναδεικνύονται από την έρευνα θα καταφέρουν να χαράξουν μια ανάλογη στρατηγική " συμπλήρωσε ο κ. Κυριακόπουλος, υπογραμμίζοντας πως ιδιαίτερα θετικά ήταν τα σχόλια και για το ίδιο το φεστιβάλ και η συνέχιση του θα αυξήσει την επισκεψημότητα της περιοχής.
ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Στην ερώτηση "συναντήσατε τα προϊόντα της έκθεσης σε άλλους χώρους σε επίπεδο ίδιας γευστικής αξίας ;"
- ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ: Το 32% των επισκεπτών συνάντησε τα προϊόντα της έκθεσης σε εστιατόρια (το 24,8% εξ αυτών έμεινε ικανοποιημένο και το 7,2% δεν έμεινε ικανοποιημένο από την ίδια γευστική αξία). Το 32% δεν συνάντησε τα προιόντα αυτά στα εστιατόρια, ενώ το 36% δεν απαντά.
- ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ: Το 16,2% συνάντησε τα ίδια προϊόντα σε ξενοδοχεία (10,4% έμεινε ικανοποιημένο, to 5,8 δεν έμεινε ικανοποιημένο). Το 31,8% δεν συνάντησε τα προϊόντα της ίδιας γευστικής αξίας στα ξενοδοχειά. Ενώ το 52% δεν απάντησε.
- SUPER MARKET: Το 35,1% τα συνάντησε και έμεινε ικανοποιημένο, το 9,1% τα συνάντησε και δεν έμεινε ικανοποιημένο και το 25,3% δεν τα συνάντησε.
- ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ: Το 20,9% συνάντησε τα τοπικά προϊόντα (15% έμεινε ικανοποιημένο, 5,9% δεν έμεινε ικανοποιημένο). Το 32,7% δεν συνάντησε τα εν λόγω προϊόντα στις καφετέριες.
Για το τι ρόλο παίζουν τα τοπικά προϊόντα σε ότι αφορά το φεστιβάλ το 71,4% τα τοπικά προϊόντα αυξάνουν το ενδαιφέρον του τουρίστα, το 20,5% ότι αποτελούν κίνητρο για μια πρώτη και επόμενη επίσκεψη στον Πλατανιά και το 8,1% ότι συναποτελούν το brand name του Πλατανιά.
ΤΙ ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ;
Για το ποιά προϊόντα θα ήθελαν να βρίσκονται στα super market της χώρας τους, οι ξένοι επισκέπτες απάντησαν σε ποσοστό 66. 9% ότι θεωρεί το μέλι βασικό προϊόν. Το 53% το λάδι, το 45,4 %τα βότανα, 33,7 %η ρακί, 27,2 % γαλακτοκομικά, 26,3% κρασί, 23,7%, χυμοί-εσπεριδοειδή 15,5 % κα. Σε αυτό το ερώτημα ο κάθε ερωτώμενος μπορούσε να δώσει 3 απαντήσεις.
Οι πολίτες κατά 90% δηλώνουν ικανοποιημένοι από την διοργάνωση, κατά 86% από το χώρο του φεστιβαλ, κατά 86% από τα προϊόντα, 70% για τις δράσεις, κατά 80% από την προσβασιμότητα στο χώρο του φεστιβάλ και 95% που θα προχωρούσαν σε μελλοντική αγορά των προϊόντων που είδαν στο φεστιβάλ. To 83% δηλώνει ικανοποιημενο από την ποικιλλία των προϊόντων, το 73% από τις τιμές και το 94% από τη γευστική αξία των προϊόντων.
Γ. ΜΑΛΑΝΔΡΑΚΗΣ
Χρήσιμα συμπεράσματα
"Τα αποτέλεσμα της δημοσκόπησης μας προσφέρουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα οφελήσουν στον σχεδιασμό που θέλουμε να κάνουμε για το δήμο μας" δήλωσε ο δήμαρχος Πλατανιά κ. Γ. Μαλανδράκης. Ο ίδιος επισήμανε πως "ο Δήμος μας μπορεί να χαρακτηριστεί μια μιkρή Ελλάδα. Εχει όλα τα χαρακτηριστικά του τουρισμού, του αγροτικού τομέα, του ορεινού όγκου. Μέσα από αυτήν την γιορτή θέλουμε να προβάλλουμε και πιστεύω ότι το καταφέραμε σε ένα αρκετά υψηλό βαθμό και το τουριστικό προϊόν στο οποίο ο δήμος μας είναι πρωτοπόρος όχι μόνο σε επίπεδο νομού αλλά σε Κρήτης και χώρας. Συγχρόνως προβάλλαμε όλα εκείνα τα προϊόντα που παράγουμε ως περιοχή και τα οποία φημίζονται για την ποιότητα και το πόσο υγιεινά είναι. Από αυτήν την εκδήλωση θέλαμε να δείξουμε και κάτι ακόμα. Το πολιτιστικό απόθεμα που υπάρχει. Ο πολιτισμός είναι μια στάση ζωής, μια κουλτούρα, μια συμπεριφορά που μας χαρακτηρίζει όλους και στο Δήμο και στην περιοχή μας. Και θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα θεσμό που να παντρεύει πρωτογενή και τριτογενή τομεά μέσα από δράσεις που θα αναδεικνύουν και τον πολιτισμό και θα δημιουργούν συνέργειες. Στα πλαίσια αυτά έγινε και η έρευνα αυτή που αξίζει περισσότερη μελέτη ".
H ταυτότητα της έρευνας
- Η έρευνα διενεργήθηκα κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ 26 Αυγούστου-31 Αυγούστου.
- Δείγμα, 358 επισκέπτες, ηλικίας από 15 ετών και πάνω.
- Το 55,2% των ερωτώμενων ήταν από την Ελλάδα.
- Το 10,4% από τη Σουηδία, 5,8% από Μ. Βρεταννία, 4,5% Νορβηγία, 3,2% Δανία, 6% άλλες χώρες.
- Το 24,2% ήταν ηλικίας από 25 έως 34 ετών, και το 22,8% ηλικίας από 35 έως 44 ετών.
- Το 59,5% τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το 32,4% της Δευτεροβάθμιας και το 8,1% πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
1 σχόλιο:
Το μέλι καστανιάς και κάποια άλλα είναι παρεξηγημένα από πολλούς . Έπρεπε να πάει στο Montpellier για να πάρει την θέση που του άξιζε . Οι Γάλλοι το εκτίμησαν ενώ οι δικοί μας έμποροι ούτε να το δουν δε θέλουν
Δημοσίευση σχολίου